Rozšírenie diaľnice neodstráni zápchy v Bratislave, Prístavný most bude lievikom

Aj po chystanom rozšírení diaľnice D1 z Trnavy do Bratislavy sa vodiči na príjazde do hlavného mesta zápcham zrejme nevyhnú. Podľa predbežných statických posudkov totiž bratislavský Prístavný most, cez ktorý diaľnica D1 vedie, vyššiu záťaž neunesie a jeho rozšírenie na viac pruhov je otázne.

27.12.2008 12:17
Prístavný most Foto:
Dopravný kolaps na Prístavnom moste.
debata

„Vyzerá to tak, že tri pruhy na moste nebudú môcť byť,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík. Posudky NDS boli poslané železniciam, ktoré si musia vypracovať svoje testy záťaže, keďže ide o diaľnično-železničný most, dodal. „My rozširujeme (diaľnicu) kapacitne tri plus tri pruhy, ale na vstupe do Bratislavy tá situácia bude naďalej kolízna,“ dodal.

Po rozšírení diaľnice D1 od okraja metropole po Trnavu o jeden jazdný pruh v každom smere by sa existujúci obchvat Bratislavy s Prístavným mostom mohli stať takzvaným lievikom. Počas dopravnej špičky už v súčasnosti stoja motoristi v tomto úseku v kolónach. Na mestskej magistrále, ako aj na moste majú vodiči k dispozícii dva pruhy v každom smere. Prístavným mostom, ktorý je najvyťaženejším z piatich bratislavských mostov cez Dunaj, prejde v pracovný deň priemerne 100.000 vozidiel.

Po skončení všetkých testov ministerstvo dopravy vypracuje podľa Jánošíka záverečnú statickú správu, ktorá rozhodne o ďalšom postupe. Jedným z možných riešení je zosilniť niektoré časti konštrukcie Prístavného mosta, čo si však vyžiada stovky miliónov korún. Odľahčenie dopravy v Bratislave by priniesla napríklad plánovaná diaľnica D4 s novým mostom cez Dunaj, s ktorej výstavbou by sa však malo začať až v roku 2011 a otvorenie sa predpokladá o osem rokov neskôr.

NDS pritom už rozbehla prípravné práce na zvýšení kapacity diaľnice z Bratislavy do Trnavy. Jej rozšírenie na šesť pruhov by malo byť dokončené do roku 2010, následne sa od roku 2011 počíta s komplexnou rekonštrukciou vozovky.

debata chyba