O Slovensko majú obchodníci veľký záujem

Bratislava skončila štvrtá v rebríčku najatraktívnejších európskych miest, do ktorých chcú expandovať v najbližších piatich rokoch medzinárodné maloobchodné reťazce. Pred ňou skončili Moskva. Petrohrad a Praha. Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield.

03.03.2008 18:32
Bratislava 017 Foto:
Hlavné mesto Slovenska Bratislava
debata

Prvú desiatku najatraktívnejsích miest obsadili metropoly krajín strednej a východnej Európy. Jediným západoeurópskym mestom je Amsterdam, na 10. mieste.

„Strednú a východnú Európa, najmä Rusko, veľa medzinárodných obchodníkov stále jasne vníma ako krajiny príležitostí. Zároveň sme svedkami, že stredoeurópski maloobchodníci expandujú v medzinárodnom meradle,“ podotkol prezident a generálny riaditeľ agentúry Real Estate Publishers Marinus Dijkman.

Slovensko ako krajina je v rebríčku záujmu obchodníkov na tretom mieste. V kategórii krajín sa o prvé miesto delí Rusko a Spojené arabské emiráty – tam plánuje expanziu počas piatich rokov deväť percent maloobchodníkov. Po treťom Slovensku so šiestimi percentami záujmu nasledujú Bulharsko, Slovinsko, Maďarsko (5 percent).

„Slovenský maloobchodný trh s celkovou prenajateľnou plochou 126 metrov štvorcových na tisíc obyvateľov v roku 2007 stále ešte zaostáva za poľským a českým trhom,“ upozornil vedúci výskumu trhu v Cushman & Wakefield pre ČR a Slovensko Anco Booysen.

V tomto roku by však na Slovensku malo pribudnúť 160-tisíc metrov predajných plôch a v roku 2009 ďalších 390-tisíc metrov štvorcových.

„To vytvorí pre mnohých obchodníkov príležitosť vstúpiť na slovenský trh a vybudovať si na ňom pozíciu,“ uviedol Booysen.

Najatraktívnejšie európske mestá pre maloobchodníkov
  1. Moskva
  2. Petrohrad
  3. Praha
**  4. Bratislava**
  5. Ľubľaňa
  6. Sofia
  7. Bukurešť
  8. Budapešť
  9. Tallinn
10. Amsterdam
10. Kyjev
Zdroj: Cushman & Wakefield
debata chyba