Diaľnica Bratislava - Trnava môže byť aj štvorpruhová v jednom smere

Národná diaľničná spoločnosť zvažuje, či by diaľnicu z Bratislavy do Trnavy nebolo lepšie rozšíriť nie na tri, ale až na štyri pruhy. Uviedol to v stredu v relácii Slovenského rozhlasu Pozor, zákruta! Igor Choma, šéf Národnej diaľničnej spoločnosti.

26.11.2008 16:26
Diaľnica, zápcha Foto:
Diaľnica, zápcha
debata

Podľa Chomu čakajú v tomto smere na stanovisko ministerstva dopravy. Štorpruhová cesta by zohľadňovala nárast motorizácie, po úplnom dokončení rozšírenia diaľnice okolo roku 2013 by totiž tri pruhy nemuseli stačiť. Podľa Chomu sa zvažuje aj variant trojpruhovej cesty s tzv. kolektorom – súbežnou cestou povedľa diaľnice, ktorá by obslúžila satelity a okolité obce a ktorá by uľahčovala pripojenie sa na samotnú diaľnicu.

V prvej etape rozšírenia diaľnice na úseku Bratislava – Trnava by doprava mala prúdiť v oranžovo vyznačených  pruhoch so šírkou 3,5 metra, po definitívnom dokončení rozšírenia by pruhy mali mať 3,75 metra, podľa parametrov Európskej únie, uviedol Choma.

Rozšírenie diaľnice umožní zúženie stredového „zeleného“ pásu a spočiatku zrušenie odstavných pruhov. Podľa Chomu si uvedomujú, že odstavný pruh využívajú napríklad záchranári a sanitky v prípade nehody. Tvrdí však, že už teraz ho vodiči častokrát zablokujú. Preto chcú využiť priaznivé terénne podmienky v okolí diaľnice a v prípade nehody sa dostať k jej miestu popri diaľnici, prípadne použiť vrtuľník.

debata chyba